اسکندری ثانی، محمد، و سفالگر، سحر (1401). ادغام اقتصاد سبز و چرخشی، رویکرد نوین درآمد پایدار در شهر بیرجند. مطالعات مدیریت توسعه سبز, 1(2), 159-172. doi: 10.22077/jgmd.2023.6171.1023
الفت، لعیا، اعرابی، سیدمحمد، امیری، مقصود، قاضی نوری، سیدسروش (1390). بررسی تجربی ارتباط استراتژی فناوری با استراتژی و عملکرد کسبوکار در صنایع الکترونیک ایران.
سیاست علم و فناوری. 4(1)، 19-1.
https://sid.ir/paper/133034/fa
رحمان سرشت، حسین، قربی، سیده سمیه (1400). چگونگی توانمندسازی جهتگیری راهبردی برای اکوسیستمهای نوآوری در تجارت مبتنی بر فناوری (در ایران).
نشریه تخصصی پژوهشهای پیشرفت و تعالی. 4(2).
https://civilica.com/doc/1394456/
رجائی، زهرا، پور، سمیرا، دهقانی، علیرضا (1401). بررسی تأثیر سرمایه فکری و نوآوریهای فناورانه سبز بر مدیریت دانش کارکنان شرکت نفت خراسان جنوبی. مطالعات مدیریت توسعه سبز, 1(1), 17-32. doi: https://doi.org/10.22077/jgmd.2022.5703.1009
خالقی، فرامرز، محمدپور زرندی، محمد ابراهیم (1400). شناسایی و رتبه بندی چالشهای همراستایی کسبوکار و فناوری اطلاعات: راهکاری برای همسویی استراتژیک (مطالعهموردی: شرکت فولاد جنوب).
مجله مدیریت کسبوکار. 13(49)، 242-260
. https://doi.org/10.22034/aimj.2020.111035
خدادادحسینی، سید حمید، عزیزی، شهریار (1396). مدیریت و برنامهریزی راهبردی: رویکردی جامع. انتشارات صفار، تهران.
صفری، حسین، سادات، میر محمود، سعدآبادی، علی اصغر (1395). تدوین استراتژیهای رقابتی با استفاده ترکیبی از استراتژی جودویی و استراتژی اقیانوس آبی در چارچوب کارت امتیازی متوازن.
مدیریت بازرگانی. 8(3)، 363-607.
https://doi.org/10.22059/jibm.2016.60630
عادلخانی، حسین، حق شناس کاشانی، فریده (1399). طراحی و تدوین استراتژیهای بازاریابی بانک سپه در صنعت بانکداری،
مجله مدیریت کسبوکار. 47(12). magiran.com/p2198648
فرقانی، محسن، صالحی، ساسان (1403). بررسی تأثیر سرمایه فکری سبز بر راهبردهای کسبوکار سبز: نقش کلیدی ظرفیت جذب و اخلاق زیستمحیطی. مطالعات مدیریت توسعه سبز, 3(2), 247-269. Doi: 10.22077/jgdms.2024.7331.1087
فرمهینی فراهانی، صدیقه، خمسه، عباس، بیات ترک، امیر (1403). واکاوی ابعاد و مؤلفههای مؤثر بر تعیین ارزش استارتاپها با رویکرد ارزشگذاری فناوری سبز. مطالعات مدیریت توسعه سبز, 3(1), 79-97. doi: 10.22077/jgdms.2024.7153.1067
کردنائیج، اسدالله (1400). تفکر و مدیریت راهبردی، تئوری و عمل (چاپ چهارم). تهران، انتشارات دانشگاه تریت مدرس.
کشاورز، سهیلا، یعقوبی، نورمحمد، دقتی، عادله (1400). ارزیابی عوامل موفقیت شرکتهای دانشبنیان پارک علم وفناوری فارس با رویکرد مدلسازی معادلاتساختاری.
سیاست نامه علم و فناوری. 11(34)، 50-35.
https://sid.ir/paper/1048878/fa
نادمی، یونس، دالوندی، معصومه (1402). نقش جهانیشدن در رابطه بین مصرف انرژی و رشد اقتصادی. مطالعات مدیریت توسعه سبز, 2(1), 20-35. doi: 10.22077/jgmd.2023.6191.1025
نورائی، همایون (1398). تحلیل تطبیقی تحولات نظری و تجربی توسعه صنعتی در جهان به منظور تعیین ویژگیهای توسعه صنعتی مطلوب.
فصلنامه سیاستهای مالی اقتصادی. 7(28). 212-179.
http://qjfep.ir/article-1-994-en.html
وقفی، سید حسام، نیلوفری، زهره (1400). تأثیر استراتژی کسبوکار بر عملکرد شرکت با تأکید بر نقش تعدیل کنندگی توانایی مدیریت. مدیریت نوآوری و راهبردهای عملیاتی.
مدیریت نوآوری و راهبردی عملیاتی. 2(3)، 285-305.
https://doi.org/10.22105/imos.2021.298290.1152
Adelkhani, H., & Haqshana Kashani, F. (2018). Designing and compiling the strategic and marketing strategies of Sepeh Bank with a view to the future. Strategic Management Research Quarterly, 25(75), 123–153. [In Persian]
Delorme, D., Boldrini, J. C., & Schieb-Bienfait, N. (2019). From Industry 4.0 to sustainable innovation ecosystems 4.0: What challenges for the innovation intermediaries? In
36th IASP World Conference on Science Parks and Areas of Innovation: The 4th Industrial Revolution—Areas of innovation and science parks as key boosters for a successful transition. HAL.
https://hal.science/hal-03546250
Eskandari Sani, M., & Sofalgar, S. (2022). Integrating green and circular economy: A novel approach to sustainable income in Birjand.
Green Development Management Studies, 1(2), 159–172.
https://doi.org/10.22077/jgmd.2023.6171.1023
Farmahini Farahani, S., Khamseh, A., & Bayat Tork, A. (2024). Analyzing the dimensions and effective components in determining the value of startups with the approach green technology valuation.
Green Development Management Studies, 3(1), 79–97.
https://doi.org/10.22077/jgdms.2024.7153.1067
Forghani, M., & Salehi, S. (2024). Examining the impact of green intellectual capital on green business strategies: The key role of absorptive capacity and environmental ethics.
Green Development Management Studies, 3(2), 247–269.
https://doi.org/10.22077/jgdms.2024.7331.1087
Gaitan, E. (2022). Developing and sharing threat intelligence: Strategies for small and medium-sized businesses [Doctoral dissertation, Capella University].
Ghorbi, S. S., & Rahman Sarasht, H. (2022). How to empower strategic orientation for innovation ecosystems in technology-based business (in Iran). Specialized Journal of Progress and Excellence Research, 4(2). [In Persian]
Keshavarz, S., Yaghoubi, N., & Deghati, A. (2021). Evaluation of success factors of knowledge-based companies of Fars’ Science and Technology Park using structural equation modeling. Science and Technology Policy Letters, 11(1), 35–50. [In Persian]
Khaleghi, F., & Mohammadpoor Zarandi, M. E. (2021). Identifying and ranking business and information technology alignment challenges: A strategy for strategic alignment (Case study: Southern Steel Company). Journal of Business Management, 13(49), 242–260. [In Persian]
Khodadad Hosseini, S.H. & Azizi, S. (2016). Strategic management and planning: comprehensive plans. Safar Publishing House: Tehran. [In Persian]
Kim, J. (2016). The platform business model and strategy: A dynamic analysis of the value chain and platform business [Unpublished manuscript].
Kordnaij, A. (2021). Strategic thinking and management: Theory and practice (4th ed.). Trite Modares University Press. [In Persian]
López Cuesta, L., & Franch Gutiérrez, J. (2014). Applying business strategy models in organizations. In
Proceedings of the 7th International i Workshop 2014* (Paper 6). Thessaloniki, Greece.
http://hdl.handle.net/2117/23567
Mason, C., Anderson, M., Kessl, T., & Hruskova, M. (2020). Promoting student enterprise: Reflections on a university start-up programme.
Local Economy, 35(1), 68–79.
https://doi.org/10.1177/0269094219894907
McClain, N. E. (2022).
Innovative strategies that enhance competitiveness and profitability within global economies [Doctoral dissertation, Walden University]. Walden Dissertations and Doctoral Studies, 13561.
https://scholarworks.waldenu.edu/dissertations/13561
Nademi, Y., & Dalvandi, M. (2023). The role of globalization in the relationship between energy consumption and economic growth.
Green Development Management Studies, 2(1), 20–35.
https://doi.org/10.22077/jgmd.2023.6191.1025
Nooraie, H. (2020). Comparative analysis of the theoretical and empirical of industrial revolution in the world in order to determine the characteristics of desirable industrial development. Journal of Industrial Management Studies, 7(28), 179–212. [In Persian]
O’Keefe, M. (2012). On the classification of business strategy [Doctoral dissertation, King’s College London].
Olfat, L., Arabi, S., Amiri, M., & Ghazinoory, S. S. (2011). An empirical investigation of linkages between technology strategy with business strategy and performance in Iran’s electronics industry. Journal of Science and Technology Policy, 3(3), 1–19. [In Persian]
Rajaei, Z., Pour, S., & Dehghani, A. (2022). Examining the effect of intellectual capital and green technological innovations on the knowledge management of South Khorasan Oil Company employees.
Green Development Management Studies, 1(1), 17–32.
https://doi.org/10.22077/jgmd.2022.5703.1009
Razak, N. A., Pangil, F., Zin, M. L. M., Yunus, N. A. M., & Asnawi, N. H. (2016). Theories of knowledge sharing behavior in business strategy.
Procedia Economics and Finance, 37, 545–553.
https://doi.org/10.1016/S2212-5671(16)30163-0
Ritson, N. (2019). Business strategy and strategic planning: A definition and definitive guide. [Publisher not identified].
Safari, H., Sadat, M. M., & Sadabadi, A. A. (2016). Designing competitive strategies through apply of judo strategy and blue ocean strategy in BSC model. Journal of Business Management, 8(3), 363–607. [In Persian]
Santisteban, J., & Mauricio, D. (2017). Systematic literature review of critical success factors of information technology startups. Academy of Entrepreneurship Journal, 23(2), 1–23.
Vagfi, S. H., & Nilofari, Z. (2021). The effect of business strategy on company performance with emphasis on management ability. Innovation Management and Operational Strategies, 2(3), 285–305. [In Persian]
Zangian, S., Maleki MinBashRazgah, M., Feiz, D., & Zarei, A. (2022). Identifying of digital business strategy dimensions to enter international markets. Journal of International Business Administration, 5(1), 45–78. [In Persian]